Stokke IL trukket ut som hovedfinalist for Eiksenter-kampanje!

Postet av Stokke IL den 16. Apr 2022

STOKKE IDRETTSLAG ER TRUKKET UT SOM HOVEDFINALIST FOR EIKSENTER-KAMPANJE

Foto: Eiksenteret

20.april starter det 46 innsamlingskampanjer rundt omkring i landet til lokale formål, nominert frem av innbyggere i lokalmiljøet til de ulike Eiksentrene i hele Norge. Totalt kom det inn 733 nominasjoner på verdige formål som tilbyr aktiviteter til barn og unge, eller på annen måte jobber for å sørge for inkludering blant barn og unge.

Stokke IL er utpekt som mottaker av midler som samles inn under våronna gjennom et samarbeid mellom Eiksenteret Stokke og stiftelsen til Mats Zuccarello. Besøkende i Eiksenteret Stokke vil få informasjon om hvordan de kan bidra til den lokale innsamlingskampanjen, som skal gagne barn og unge.

Zuccarellostiftelsen ble stiftet februar 2016 av Mats Zuccarello med formålet om å redusere utenforskap blant barn og unge i Norge ved å bidra til at enda flere får delta i organisert og egenorganisert idrett og fysisk aktivitet.

“Stiftelsen min har som ambisjon at ingen barn skal stå på sidelinja, og vi bidrar blant annet ved å ta på oss utgiftene som treningskontingenter, utstyr e.l. som mange familier i dag opplever er for dyrt,” sier Zuccarello.

“Vi så i den første søknadsrunden i 2022 at de høye strømprisene har satt mange familier i en ekstremt vanskelig situasjon. Noen vet ikke om de har råd til å dekke utgiftene ved barnas fritidsaktiviteter, og andre foresatte tør ikke melde barn på nye aktiviteter i frykt for at de ikke kan betale for seg,” legger Daglig leder, Kristine Lind, i Zuccarellostiftelsen til.

Eiksenteret har vært en av de viktigste støttespillerne til Zuccarellostiftelsen siden 2019, og nå har organisasjonene gått sammen om en innsamling som skal styrke lokalmiljøene over hele landet der Eiksenteret har tilstedeværelse.

Stokke idrettslag ble utvalgt som hovedfinalist for Eiksenteret Stokke, grunnet deres fokus på inkludering blant barn og unge, og nå ønsker Eiksenteret Stokke og Zuccarellostiftelsen mest mulig lokal oppslutning rundt kampanjen som avsluttes 15.juni. “Vi oppfordrer lokalbefolkningen til å gi støtte ved å vippse til 595125, slik at vi kan gi Stokke idrettslag så mye støtte som mulig”, sier Trond Thorseth, hos Eiksenteret Stokke.

Generelle kriterier og vilkår:

• Idrettsklubben/foreningen som er utpekt som mottaker må i all hovedsak benytte vinnerbeløpet til å skape fysisk aktivitet og idrett for barn og unge (under 25 år) i tråd med Zuccarellostiftelsens formål.
  • Beløpet kan gjerne gå til transport ifm. turneringer eller cuper, men kan ikke gå til å dekke reiser eller opphold utenfor Norge.
  • 85% av beløpet innsamlet lokalt vil gå til vinnerklubben, og 15% vil gå til Zuccarellostiftelsens andre aktiviteter og ordinære søknadsrunder.
  • Vinnerbeløpet kan f.eks. gå til å dekke transport, utstyr, tapte treningskontingenter, oppstart av nye aktiviteter, e.l..

Ved spørsmål:

Kristine Lind for Zuccarellostiftelsen